چهارشنبه ۲۷ خرداد در برنامه خبری شامگاهی بی بی سی فارسی  گزارشی درباره بازداشت نازنین زاغری پخش شد. همسر وی آقای رتکلیف در استودیو حاضر شده بود تا در گفتگو با این تلویزیون بیشتر درباره نحوه بازداشت همسر خود گفت و گو کند. او به زبان انگلیسی در پاسخ به مجری برنامه شروع به صحبت کرد و یکی از کارمندان بی بی سی فارسی که قرار بود صحبتهای او را  همزمان از انگلیسی به فارسی ترجمه کند کلمه ی نخست حرفهای آقای رتکلیف که نام همسرش نازنین بود را  با لحنی خنده آلود و کشدار ادا کرد و از ادامه باز ماند. صدای میکروفون قطع نشده بود و صدای خنده و پچ پچ در حالیکه گویا سعی میشد میکروفون پوشانده شود به گوش میرسید. مجری برنامه نیز به نظر از این وضعیت متحیر شده بود. واقعا شرم آور است که این تلویزیون و مدیریت و برخی کارکنانش با مردیکه همسرش به دلایلی که چندان از آن مطلع نیستیم بازداشت شده و دختر دو ساله اش نیز در ایران از او و مادرش جدا شده  گفت و گویی ترتیب میدهند و با آنکه در ظاهر با او همدردی میکنند اما به نظر میرسد حتا نمیتوانند جلوی خنده شان را در ادای نام همسر بازداشت شده آن فرد بگیرند.

گزارش بعدی که پخش شد به موضوع پورنوگرافی اختصاص داشت. گزارش  به مطالعه ای  که در این خصوص در بریتانیا انجام شده بود اختصاص داشت و قرار بود از این نگرانی صحبت کند که دسترسی کودکان به فیلمهای پورنو و جنسی  در اینترنت بیشتر و راحتتر شده و این موجبات نگرانیهایی را برای والدین و مسولان بوجود آورده است . گزارشی که بنا بود به انعکاس مساله ای مهم در امر تربیت کودکان و معضل فیلمهای پورنو بپردازد آنهم وقتیکه این گزارش قرار بوده برای مخاطب فارسی زبان و بویژه ایرانی پخش شود که هم حساسیتهای خاصی در این امور دارند و هم اغلب در این ساعت از شامگاه بهمراه کودکان و در کانون خانواده  به تماشای اخبار مینشینند پر بود از تصاویر مستهجن و در واقع پشت صحنه ساخت فیلمهای پورنو و سکس! گزارشی که قرار بود هشداری به والدین در خصوص دسترسی آسان کودکانشان به فیلمهای پورنوگرافی باشد در عمل صحنه هایی ای از این فیلمها را به همراه صحنه های پشت صحنه آنها در ساعتی که کودکان و خانواده ها تماشاگر این برنامه خبری بودند روی آنتن فرستاد! افتضاح تا آن حد بود که مجری بخش خبر تلویزیون پس از پخش این گزارش ناچار به عذرخواهی شد!  واقعا شرم آور بود.

 

 تصویر آرشیوی عوامل فنی تلویزیون بی بی سی فارسی که غالبا عیر ایرانی و بریتانیایی هستند را در سایه و مجری ایرانی را زیر نور نشان میدهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: